Máte doma aroma difuzér?

aroma difuzer blog o krasePo dlhom čase som sa opäť dostala k blogu. V poslednom čase sa dosť zaoberám aromaterapiou ako súčasťou kozmetiky aj jej účinkami pri čistení a prevoniavaní bývania. Postupne si doma nechávam odparovať esenciálne oleje a pálim vonné tyčinky. Účinky na psychiku aj priestor sú naozaj výborné, ale o tom napíšem článok ešte niekedy neskôr. 

Najskôr to bolo kvôli depkovému obdobiu na pozdvihnutie nálady. Potom vonnými tyčinkami na očistenie priestoru od negatívnej energie, ktorú som tam počas skúškového nechala (alebo mi ju tam niekto iný, naštvaný a vystresovaný, nevedomky nechal).


Asi pred mesiacom som na Slovensku zaregistrovala novú značku prírodnej kozmetiky - Bodhi Herbal SPA. Prelúskala som si ich web aj facebookovú stránku. Celkom ma to zaujalo a zvlášť aroma difuzér, ktorý slúži na prevoňanie domova ako alternatíva k osviežovačom vzduchu, vonným tyčinkám, či k aromalampám. Bola to pre mňa novinka, ktorá sa mi páčila a tak som sa rozhodla otestovať ho.

Čo je aroma difuzér? 

V prvom rade je to neskutočne štýlový interiérový doplnok. A potom zdroj nádhernej vône.

Funguje to tak, že do zlatého vrchnáka prerazíte dierku a vložíte priloženú drevenú paličku. Palička pomaly nasiakne vonnou tekutinou vo fľaštičke a následne rozširuje po miestnosti vôňu.

Intenzitu vône regulujem podľa toho, koľko vložím do fľaštičky paličiek. Ja som si zatiaľ dala len jednu, a tá mi aj bohato stačí. Uvoľňuje to vôňu jemne, tak, aby ma to neotravovalo. Občas ju ani nezaregistrujem, ale potom ku mne z ničoho nič dorazí závan sladkého korenia a ja akosi pookrejem na duchu. :)

Ak by ste to chceli použiť v nejakom väčšom priestore,  je potrebné tam dať už viac paličiek. Ale pridávať ich treba postupne, aby ste si správne nastavili intenzitu vône.


Pôsobenie sladko-korenistej vône na psychiku

Už na prvý pohľad ma zaujalo sladké korenie, ktoré mi pripomína orient. Nečakajte žiadnu štipľavú vôňu. Je to skôr ľahká, naozaj véééééľmi sladká vôňa pripomínajú karamel a... kvety? Korenistá táto vôňa síce je, ale len veľmi jemne. Ani to nepostrehnete. Podľa mňa je táto aróma sladkého korenia fantastická, ale určite to s ňou netreba preháňať. 

Aroma difuzér som si vybrala intuitívne. Vzala som si ten, ktorý mi prvý padol do oka a neriešila som aké má daná aróma psychoterapeutické účinky.Pri písaní tohto článku som sa však nad tým zamyslela. Vôňu aroma difúzera som vnímala ako povzbudzujúcu, ktorá ma mierne upokojí, ale zároveň motivuje k aktivite. Prisúdila by som jej aj afrodiziakálne vlastnosti. Jednoducho je to taká chillout-ová vôňa, ktorá akoby vám hovorí: "Spomaľ. Čo sa dnes nestíha, nie je dnes ani podstatné."


Cena 


Cena sa mi zdala dosť vysoká (aktuálne cca 15 eur), ale pri porovnaní nákladov na iné aromaterapeutické vecičky to vychádza nakoniec rovnako.. Výrobca sľubuje, že jedno balenie vydrží až 3 mesiace. Ja mu to verím a myslím, že sa to celkom oplatí (mesačne to cenovo vychádza cca rovnako ako 1-2 éterické olejčeky a sviečky do aromalampy).

Dávam mu PLUS

Celkovo tento aroma difuzér hodnotím pozitívne a som zvedavá, čo tie 3 mesiace používania prinesú. Po mesiaci používania ma táto vôňa stále neomrzela. V izbe nonstop jemne vonia niečo sladké a pozitívne, a to mi vie vždy urobiť náladu.


A čo vy? Používate nejaké aroma doplny na prevoňanie miestností? Myslíte, že naozaj dokážu čistiť priestor aj od energie nahnevaných ľudí, ktorí tam predtým boli? A čo tento aroma difuzér od Bodhi? Viete si ho doma predstaviť?

Komentáre