Našla som najlepší odličovač?

Aj ja som sa za celé roky, počas ktorých používam make-up, prešla usilovným hľadaním dobrého odličovača. Počas tohto obdobia som sa stretla s rôznymi vecami, ktoré mi na tom-ktorom prípravku vadili a kvôli ktorým som si daný výrobok viac už nekúpila.





Problémy s odličovačmi:
  • štípanie očí a podráždenie pokožky
  • zahmlený pohľad po aplikácii
  • vysušená (až šúpajúca sa ) pokožka
  • slabá schopnosť odstraňovania make-upu - odlíčenie zabralo príliš veľa času a/alebo prípravku
Otestovala som rôzne typy prírpavkov s cieľom nájsť taký, ktorý by zvládol odstrániť aj silnejší make-up a zanechal pokožku príjemne čistú. Celý proces odličovania však v drvivej väčšine prípadov skončil dlhým utieraním pokožky s prípravkom, ktorá však nikdy nebola dokonalo odmaľovaná a vyslovene si žiadala aj použitie nejakého čistiaceho gélu. A tak som hľadala, hľadala, hľadala... a nakoniec aj našla! Rada by som sa o svoje postrehy s rôznymi prípavkami podelila - tu sú:

Odličovacie obrúsky PUPA a DM Balea

Je to praktický výrobok do kabelky. Môžete si ich vziať so sebou na párty, na chatu, do školy, do práce atď. Najväčšia výhoda odličovacích obrúskov je v tom, že so sebou nemusíte nosiť celú fľaštičku "odličováku" a ešte k tomu aj vatové tampóny. Všetko máte už vopred pripravené. Stačí šuchnúť a ísť... 

Občas sa však platí, že najväčšia prednosť býva zároveň aj najslabšou stránkou produktu. Osobne vidím medzery v tom, že sa mi všetky odličovacie obrúsky (a to akejkoľvek značky) zdajú málo vlhké. Množstvo prípravku si nemôžem dávkovať sama, preto sa mi niekedy zdajú obrúsky dosť suché. Často sa mi potom stáva, že musím obrúskov na jedno odlíčenie použiť viacero, no napriek tomu nebude moja pokožka dokonalo odlíčená. 

Mám dobrú skúsenosť s grapefruitovými Balea odličovacími obrúskami z DM drogerie, ale aj s odličovákmi z PUPA (na obrázku). Osobne si tento výrobok pravdepodobne opäť kúpim, pretože je lacný a skladný. Má príjemnú vôňu a odstraňuje make-up celkom dobre. Prekvapilo ma však, že nedokázal úplne perfektne odlíčiť fialové očné pigmenty z vlastnej značky. Po odlíčení mi na očných viečkach zostalo jemné svetloružové zafarbenie, ktoré vyzeralo ako podráždenie očí typické pre plač. Odličovacie obrúsky z PUPA preto pre mňa nie sú maestro v odstraňovaní make-upu, budem si ich však držať ako pomôcku na rýchle odlíčenie v čase núdze. Podľa môjho názoru sú dobré a cenovo fajn (stáli okolo 2 eur). Ak sa však chcete líčiť výraznejšie alebo používate silnejší make-up, skúste niečo iné (tip na "perfiš" odličovák nájdete v závere článku).



L’Oreal Demaq Expert Milk-To-Toner 2 in 1 Makeup Remove

Odličovač, ktorý sa pri kontakte s vodou menil na jemné odličovacie mlieko. Bola som prekvapená ako rýchlo a ľahko odstránil aj silný make-up (napr. penový make-up alebo tekutú linku, ktorá sa mne ťažko odstraňuje spomedzi rias). Dočasne ma však omráčil, pretože po použití sa malé množstvo aj vodou zriedeného prípravku, nech robíme čo robíme, aj tak dostane do očí. Výsledkom bol dočasne zahmlený pohľad a to nie je dvakrát ok. Výrazným prekvapením pre mňa bolo, že už po 2 použitiach som si všimla na rukách medzi prstami šupinky na koži. Odličovacia schopnosť bola super, preto som si myslela, že som si len vybrala prípravok, ktorý nei je vhodný pre môj typ pokožky. Ešte som vyskúšala tento odličovák pre iný typ pokožky, ale výsledok bol rovnaký. Nechcem si predstaviť, čo by mi dlhodobé pravidelné používanie urobilo s očami alebo pokožkou na tvári. Dala som mu večné zbohom a viac ho kupovať nebudem.

Hydrofilný odličovací olej Saloos - zatiaľ najlepší odličovač, aký som mala

V minulosti som sa zvykla odličovacím olejom vyhýbať, pretože som ich mala zafixované ako ťažšie prípravky, ktoré zaťažujú pleť a sú určené na odstraňovanie silného vodeodolného make-upu. K hydrofilnému odličovaciemu oleju Saloos som sa dostala úplnou náhodou. Jedného si moja sestra priniesla domov ružový odličovací olej od Saloosu. Akurát mi došiel odličovač, a tak som si požičala ten jej. Účinkom som bola pozitívne prekvapená, a tak som svoj postoj s radosťou prehodnotila.

Okrem toho, že ide o prírodnú kozmetiku, za čo má veľké plus - je to fakt pomocník do silno make-upových aj slabo make-upových čias! Malé množstvo prípravku nanesiete na vatový tampón a odličujete. Odstraňuje make-up jedna radosť a ľahko si poradil aj s fialovými očnými pigmentami z PUPA, ktoré som spomínala vyššie a ktoré nedokázali poriadne odlíčiť ani odličovacie obrúsky ich vlastnej značky. Napriek tomu, že je to olej, konzistenciou je veľmi ľahučký a nezanecháva na pokožke mastný film. Používam ho iba večer na odstránenie make-upu a ďalej nemám potrebu sa krémovať. Pre lepší pocit stačí pokožku opláchnuť vodou, ale ani to netreba. Ani žiadny čistiaci gél na dočistenie netreba. Čo ma absolútne dostalo bolo, že aj keď som si odličovala oči a prípravok sa s nimi dostal do kontaktu, vôbec mi to nevadilo. Žiadny zahmlený pohľad alebo rezanie suchých očí. Jednoducho pohodička. Tento odličovač stojí okolo 4 eur, na výber sú rôzne varianty pre rôzne typy pokožky a vydrží asi 2 mesiace používania. Momentálne mám už druhé balenie. Ako prvý som si kúpila medovkový, momentálne používam ylang-ylang. Bála som sa trochu ylangovej vône, ktorá je sladká a ťažšia. Odličovač je však namiešaný naozaj s citom a vonia jemne, príjemne a jednoducho pekne. Jediná vec, ktorú by som vytkla je trošku náročnejšie dávkovanie. Široké hrdlo fľaštičky isto potrebuje "upgrade", pretože ak nepriložíte vatový tampón veľmi tesne k nádobke, môžete zbytočne časť oleja vyliať. Ale to je len malá vada na kráse tohto perfektného odličovacieho prípravku, ktorý je definitívne hodný všetkých tých chválospevov!



Komentáre

  1. Odpovede
    1. Ahoj, vďaka za reakciu. Aký odličovač používaš ty? Tiež sa ti stáva, že máš občas zahmlený pohľad po ich použití? :))

      Odstrániť
  2. Wau ten saloos určite skúsim, vďaka za tip! ;)
    Ja momentálne používam odličovacie obrúsky z Lidlu, ktoré som si kúpila veľmi narýchlo a bola som naozaj prekvapená. Na moje citlivé oči však používam už pár rokov iba kokosový olej.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Stále to platí? Chcel by som kúpiť priateľke lebo používa Garnier a potom má strašne podráždenú pokožku.. Zaslúži si lepšie :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ahoj, už som ich medzitým poskúšala naozaj kopu, ale tento zostáva medzi najlepšími. Odporúčam najmä levanduľový alebo medovkový. Ak ho priateľke kúpiš, určite daj vedieť, či sadol aj jej. Zatiaľ ho všetky moje známe len chvália.

      Odstrániť
  4. Oleje na odlicovanie su velmi dobre a na plet hlavne v zime asi fakt to najlepšie jedine oci si s nimi neodlucujem robia mi nejaký film hmlu a stipu ma potom oci no na ostatne casti tvare je to asi to najlepšie co existuje

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára