Tekvicový olej pre krásne vlasy a nechty

Prešla som dlhým hľadaním ideálnej kozmetiky. Skúsila som rôzne prípravky od lacných po luxusné, od bežnej drogérie až po prírodnú kozmetiku. A až potom som čírou náhodou zistila, že krása pokožky, vlasov a nechtov vychádza z výživy, ktorú dodáme telu zvnútra. Žiadne mastičky, masky na vlasy ani spevňujúce séra nedokážu zázraky. Ak aj áno, efekt je len krátkodobý. Ale teraz celý ten príbeh...


Story ako som "chtiac-nechtiac" opeknela...
Asi tak pred dvomi rokmi som mala veľké problémy s kĺbmi. Bola som po úraze a pri každej zmene počasia som zažívala obrovské bolesti kolien pri chodí hore schodmi. Čo vám poviem... ak bývate niekde, kde nemajú výťah, odtrpíte si svoje. Na radu známej, ktorá sa zaoberá zdravou stravou som každé ráno a večer začala užívať 1 polievkovú lyžicu za studena lisovaného tekvicového oleja. Prešli asi 3 mesiace a v časopise som čítala článok o starostlivosti o rozštiepené končeky vlasov. Mám stredne vlnité a dlhé vlasy, také bývajú často suché a zničené. Mimovoľne som si preto siahla do vlasy, aby som skontrolovala stav svojich končekov. V tej chvíli som si však uvedomila, že napriek tomu, že svojim vlasom nevenujem absolútne žiadnu špeciálnu starostlivosť, sú krásne mäkké, silné, zdravé... a nemám žiadne rozštiepené končeky!

Rovnako vyzerali aj moje nechty. Moje nechty vyzerali v rovnakom okamihu celkom pestovane. Aby som vás uviedla do obrazu - nikdy som nemala pevné nechty. Aj napriek spevňujúcim lakom na nechty sa mi štiepili, lámali a trhala sa mi kožička v ich okolí. Nosila som teda len krátke nechty. Dlho pestované nechty mi dokázalo zničiť napr. aj také časté prezliekanie pri nakupovaní oblečenia. Preto ma veľmi prekvapilo, že posledné 3 týždne som si vlastne vôbec neupravovala nechty, a to som denne skladala kopu papierových výkresov. Nechty však vyzerali úhľadne, pevne a mali príjemnú dĺžku. A nikde žiadny záder či rozštiepenie!

Iba som do stravy pridala niečo zdravé... tekvicový olej
Zásluhu pripisujem popíjaniu tekvicového oleja. Surfovala som po internete a hľadala účinky tekvicového oleja. Naozaj to bolo práve vďaka nemu. Obsahuje zinok, vďaka čomu sú vlasy a nechty zdravé a krásne. Odporúčala by som ho naozaj každému. Určite je to zdravšie aj lacnejšie riešenie ako hotový arzenál kozmetiky na rôzne účely, ktorá v podstate ani nefunguje (raz som si spísala na papier všetku kozmetiku, ktorú by som si mala každý mesiac kúpiť, aby som vyzerala upravene - bolo to viac ako 30 položiek, všetko zbytočnosti!)

Ako chutí tekvicový olej?
Od tejto skúsenosti už prešiel nejaký čas. Problémy s kolenami boli už preč. Mala som však radosť, že som do svojej stravy zapracovala niečo ozaj zdravé a videla som účinok na vlastné oči. Tak som tekvicový olej natrvalo zaradila k bežným potravinám, ktoré doma skladujem. Ochutnala som medzitým tekvicový olej od rôznych značiek. Platí: rôzna značka, rôzna chuť. Základná chuť "tekvičáku" je taká oriešková, v závislosti na výrobcovi a kvalite oleja môže byť jemnejšia alebo silná. Stalo sa aj to, že mi olej spočiatku chutil ako pripálenina. To však nebolo spôsobené tým, že by bol skutočne pripálený, ale jednoducho to bola veľmi silná chuť tekvicových jadierok.

Na čo je tento olej ešte dobrý?
Tekvicový olej je dobrý aj na:
- trávenie - uľahčuje vyprázdňovanie darebákom, ktorí nedodržiavajú pitný režim a potom majú zápchu. Pomáha aj tým, ktorí sa v otázke pitného režimu polepšili a začali konečne piť. Majú však nepriechodnú zanesenú sliznicu (základný poznávací znak: naduté brucho, veľké brucho, zápcha aj pri dostatočnom pití vody a konzumovaní vlákniny).
- kašeľ - tuberáci celého sveta, uzdravte sa! Ak vás trápi kašeľ, či už silnejší alebo slabší, pravidelné popíjanie vás ho krásne zbaví.

Vec štíhlej postavy?
Myslíte si, že popíjanie si čistého oleja je čistý priberaním na váhe? Takto to nefunguje! Naopak, konzumácia takéhoto oleja vás môže na pohľad (a možno aj na váhu) zoštíhliť. Jednoducho dodáte telu potrebné živiny. Nechcem tu rozoberať vitamíny a omega kyseliny, ktoré obsahuje. To si nájdete na wikipédii, stránkach výrobcov alebo kdekoľvek inde ľahko aj sami. Toho, kto neodborne rozširuje diéty s obmedzovaním tukov zavrieť do basy! Úmyselne netvrdím, že toho, kto to vymyslel. Verím, že táto diéta má pre určitú skupinu ľudí význam a opodstatnenie - nie pre anorektické modelky, ale diéta s obmedzením tukov má určite význam pre ľudí, čo si na raňajky, desiatu, obed aj neskorú večeru dajú klobásu. Tuk je jednoducho dôležitou živinou, ktorú treba telu dodať. Ale v zdravej forme. 

A na záver chcem pripomenúť to, čo som povedala aj v úvode.
Krása vychádza z vnútra. A nie len psychická, ale aj tá fyzická. Zapamätajte si to.
Človek by netušil koľko je v tom pravdy.

Komentáre

  1. Super článok, nedávno som si kupíla tekvicový olej, tak už ho musím len začať papat, neskušala si ho aj vonkajšie na plet?

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Veruže skúšala! Na vlasy aj na tvár, ale tým, že má takú zelenkavú farbu, tak som to skúsila len raz a ako maskus om ho radšej nepoužívala. Dosť mi však pomohol na odreniny. V lete sa mi v sukni šúchajú o seba stehná a keď je teplejšie, tak sa mi vyslovene zodrala pokožka, Večer pred spaním som si poškodenú pokožku natrela tekvičákom a ráno po odreninách nebolo takmer ani stopy.Myslím, že má veľa vit. E, ktorý pomáha hojiť pokožku. Osobne si myslím, že určite lepšie ho piť, lebo vtedy sa ti vyživujú vlasy, koža aj nechty + aj organizmu to pomáha.

      Odstrániť
  2. Odporucam Sterersky tekvicovy olej http://www.bioteka.sk/tekvicovy-olej-stajersky-250-ml alebo od Health Link http://www.bioteka.sk/health-link-bio-tekvicovy-olej-250-ml, je mozne si aj vybrat prichute ci uz s cesnakom alebo citronom

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára